רילוקיישן, קרי מעבר לתרבות אחרת שאין לנו הרבה מידע עליה משול ללקיחת צעד גדול אל הלא נודע. ואם אתם עומדים לערוך בקרוב רילוקיישן, בוודאי עולות לכם מספר רב של שאלות לראש ומטרידות את מנוחתכם.

כיצד להתכונן לרילוקיישן?

רילוקיישן, קרי מעבר לתרבות אחרת שאין לנו הרבה מידע עליה משול ללקיחת צעד גדול אל הלא נודע. ואם אתם עומדים לערוך בקרוב רילוקיישן, בוודאי עולות לכם מספר רב של שאלות לראש ומטרידות את מנוחתכם.

בונז`ור, אהלן, הולה, היי, צ`ין צ`ין, פריבייט – שלום אומרים בכל שפה, אבל זה תמיד נשמע קצת אחרת, אז הצטרפו אלינו למסע בינלאומי קצר שבו נראה איך אפשר להתכונן טוב יותר למעבר לארץ אחרת. מקווים שנוכל להיות לכם לעזר.

אחד האתגרים שניצבים בפני העוברים למדינה אחרת הוא גישור על הבדלים תרבותיים, הבדלים אלו באים לידי ביטוי בשפה, בדת, בהשקפות הפוליטיות, מנהגים, נורמות, שפת גוף, מחוות ואפילו גישור על סטריאוטיפים. למשל קיימת דעה קדומה שגורסת כי אמריקנים נוהגים לדבר בקול חזק, הם ספונטניים, בזבזנים ומעט ילדותיים. אין ספק שהשקפה זו על אמריקניים באשר הם אינם נכונה ובהחלט לא חלה על כולם, וכלל זה נכון גם לגבי תרבויות אחרות.

תרבות – השלב הראשון בהכנה לרילוקיישן הוא לימוד התרבות החדשה, על כל מרכיביה וגורמיה. איך עושים את זה? – קריאת ספרים אודות התרבות, קיום שיחות עם אנשים שחיו במדינה בעבר או בהווה, השכרת סרטים שעוסקים בתרבות של המדינה, עיון באתרי אינטרנט פופולאריים – כל אלו ועוד יכולים לספק תמונת מצב ותובנות הנוגעות לחיים במדינה החדשה.

שפה – השלב השני כרוך בהכרת השפה המקומית. בשלב זה יש להבחין בין השפה כתובה לזו המדוברת, יש ללמוד את ההבדלים בין מילות נימוס ומילים רשמיות לבין שפת רחוב. כדאי ללמוד בעל פה ולשנן משפטים חשובים בסיסיים. המקומיים יעריכו את המאמץ של תושב חדש לדבר את השפה המקומית ולכן יטו לעזור לו יותר מאשר לאדם שלא עושה כל מאמץ לדבר בשפה המקומית.

שפת גוף – על פי מחקרים שנערכו בשנים האחרונות עולה כי מחוות, הבעות פנים, תנועות והתנהגות בלתי מילולית מהווה 60% מהתקשורת בין בני אדם. לכן השלב השלישי הוא קריטי וכולל הבנת שפת הגוף של התרבות החדשה. אז לפחות בשלב הראשוני למעבר היזהרו מתנועות ידיים ונסו ללמוד את המחוות המקומיות. כך למשל, ברוב מדינות המערב הצגת שתי אצבעות לאות V מעידה על ניצחון, אך בניו זילנד אותה פוזיציית אצבעות משולה לאצבע משולשת.

הכנה מנטלית – הביטוי "הלם תרבות" הוא מושג מוכר, אך לחוות אותו על בשרכם זה סימפוניה אחרת לגמרי. לכן השלב הרביעי מתרכז בהלם התרבותי. חשבו להתכונן אליו היטב ולהכיר אותו, הוא כרוך בתחושת בלבול, תחושות של חרדה ובדידות מסוימת. אם מבינים שתחושות אלו הן טיפוסיות וצפויות לעלות, אז עוצמת הלם התרבות יכולה לרדת. חשוב להבין שמדובר בתגובה טבעית לחלוטין, אחרי הכול – הכול שונה, מהבגדים ועד התזונה. אם אתם רוצים לזרז את תהליך ההיטמעות תוכלו לעשות כמה מן ההמלצות הבאות: להצטרף למועדון, להתנדב בארגון ללא מטרות רווח, צאו לטיולים באזורים החדשים ובטבע, חפשו חוגים, עדכנו את כל מספרי החירום (משטרה, שירותים רפואיים מכבי אש) והביאו אתכם מהארץ דברים שעושים לכם טוב ומזכירים לכם חוויות טובות (במבה, ממרח אהוב, פריט עם ערך סנטימנטאלי וכו`)

הדבר הכי חשוב לזכור בתהליך של רילוקיישן הוא לנסות ולשמור על ראש פתוח לחוויות והתנסויות חדשות ולהבין שמעתה דברים יהיו שונים.

רילוקיישן
קבלת <br>
			הצעת <br>
			מחיר

קבלת
הצעת
מחיר

סגרו 
			פנייה class=
סגירה

סגרו
פנייה

א.יוניברס טרנזיט בע"מ | משלוח בין לאומי | רילוקיישן לחול

רוצים לקבל הצעה?

מלאו פרטים ונחזור אליכם
עם ההצעה המשתלמת ביותר

צרו אית� ו קשר בווצאפ צרו אית� ו קשר בווצאפ