יוצאים לרילוקיישן? אל תשכחו לחזור….

אז החלטתם לצאת לרילוקיישן? נהדר! אני בטוח שההתרגשות רבה והמלאכה מרובה.

יוצאים לרילוקיישן? אל תשכחו לחזור….

אז החלטתם לצאת לרילוקיישן? נהדר! אני בטוח שההתרגשות רבה והמלאכה מרובה.

ישנם הרבה פוסטים וכתבות שידריכו אתכם בצורה נהדרת ומאוד מקיפה ,כיצד להתכונן לקראת המעבר, ואפילו תוכלו למצוא רשימות שהכינו "רילוקיישנרים" וותיקים עם מטלות לביצוע לפני, בעת ולאחר המעבר, זה בהחלט מומלץ (גם אני כתבתי כמה כאלה…) אבל, היי…. סביר להניח שביום מן הימים תשובו ארצה. כדאי ומומלץ לתת את הדעת כבר בשלב התכנון שלפני המעבר… גם לעניין החזרה ארצה.

כן, זה בהחלט לא מוקדם מידי ומיד תבינו על מה אני מדבר….

הכירו מונח חדש: הרי-רילוקיישן. זהו למעשה התהליך ההפוך לרילוקיישן כלומר החזרה ארצה של משפחות שיצאו לשליחות עבודה בחו"ל ושבות ארצה. לכאורה לא נדרשת כל הכנה מוקדמת שהרי החזרה היא למדינת המקור, לתרבות שמכירים ובעיקר לסביבה הקרובה, חברים, משפחה ואפילו מקום עבודה. אלא שמסתבר שהחוזרים נתקלים בקשיי הסתגלות לא קלים ולעיתים אף קשים מאלו שנתקלו בהם כשיצאו.

קשיי הסתגלות? בארץ? ובכן כן! להלן מספר נקודות שיש לתת עליהן את הדעת:

מקום עבודה: מחקרים מצביעים על כך שכ- 30% מהשבים משליחות עוזבים את מקום עבודתם. הסיבות לכך הן בעיקר שתפקידם הקודם כבר מאוייש, לא מצליחים למצוא תפקידים בכירים יותר שישקפו את הניסיון (והבטחון) שצברו במהלך השליחות וכמובן הרגשת בדידות וקושי למצוא את המקום הראוי בארגון- ולכן פונים לארגונים אחרים. הבעיה כמובן קיימת גם אצל המתלווים, בני הזוג שלרוב עוזבים את מקום העבודה לפני המעבר ומתקשים לשוב למעגל העבודה ובעיקר לאחר מספר שנים בהם חיו על תקן עקר/ת בית. התכוננו מראש גם לחזרה!

רמת חיים: על פי רוב רמת החיים במדינת היעד גבוהה יותר מזו שהייתה לפני המעבר וכזו שתהיה לאחר המעבר. השכר גבוה יותר, רמת המגורים והסביבה יוקרתית יותר, רמת החינוך בבתי הספר הבינלאומיים אינה ברת השוואה לזו הקיימת בארץ וכמובן הסביבה המוכרת משתנה במהלך השנים. הישארו מעודכנים ובעקר "על הקרקע".

ילדים, זה (בהחלט) שמחה: רבים מהשבים ארצה מדווחים שדווקא הילדים הם אלה שהתנגדו לחזרה שהרי הם כבר "פחות" ילדים ובשלבי ההתבגרות השינויים הרבה יותר קשים מאשר בגילאים צעירים יותר. ולכן מומלץ להכניס את הילדים למסגרות חינוכיות ששומרות על זיקה כלשהיא לישראל, לתרבות, למנהגים ואף לדת. מסגרות שבהם לומדים ישראלים נוספים וכאלה ששומרות על הערכים המקובלים בארץ. רצוי לשמור על קשר רציף וקבוע עם החברים והמשפחה בארץ ולהתעדכן כל הזמן בנעשה. לשמור בקנאות על שיחה בשפה העברית, לחוג את חגי ישראל ולהתראות עם ישראלים נוספים.

עלות החזרה: גם בנושא זה ראוי לתת את הדעת. על פי רוב החזרה ארצה יקרה לא פחות ואפילו יותר מהיציאה כל שכן אם המעסיק אינו מתחייב לממן את החזרה. בין אם שלחתם מכולה ובעיקר אם לא, תקופת הרילוקיישן מאופיינת ברכישות של ציוד וחפצי בית שתואמת את התרבות המקומית שלרוב תרצו לשמר ולו רק מפני שהחפצים חדשים (האמת, חבל שלא). דעו שהמשלוח ארצה תמיד יהיה יקר יותר מאשר בהלוך. עלות האריזה של חברה מקומית ברוב המדינות המערביות יקרה יותר מאשר חברה ישראלית, ההובלה הבינלאומית לישראל יקרה יותר מאשר מישראל (אנחנו מדינת יבוא, שכחתם?) ולכן בדקו עלויות מראש (תופתעו לגלות שלא תמצאו הרבה שינויים גם לאחר מספר שנים) והכינו התקציב לכך.

על זה נאמר: "סוף מעשה במחשבה תחילה" והעיקר- בהצלחה!

קבלת <br>
			הצעת <br>
			מחיר

קבלת
הצעת
מחיר

סגרו 
			פנייה class=
סגירה

סגרו
פנייה

א.יוניברס טרנזיט בע"מ | משלוח בין לאומי | רילוקיישן לחול

רוצים לקבל הצעה?

מלאו פרטים ונחזור אליכם
עם ההצעה המשתלמת ביותר

צרו אית� ו קשר בווצאפ צרו אית� ו קשר בווצאפ